Sunday, June 19, 2011

sejarah valentin versi sunda

artikel ieu kungsi dimuat di milist DT tanggal 12
> Pebruari 2001 ku mbak Ros (muga Alloh
> ngamuliakeunana), sarta dpt dijadikeun kanyaho sarta
> padoman pikeun anu tacan nyahona.....
>
> * Valentine Poé Raya Mengenang Pendeta!!! *
>
> Dina hiji isuk-isuk Desy mengejutkan babaturanana kalayan
> setangkai kembang beureum anu manéhna letakkan di luhur
> hariguna, sarta merta maranéhanana ngabagéakeunana kalayan
> senyuman bari nanya, "Dina raraga naon ieu?" Desy
> némbalan, "Tidakkah maranéh weruh yén ieu téh poé
> kasih-sayang di mana jalma-jalma keur ngarayakeun sarta
> silih méré kedalan salamet. Ieu téh perayaan
> pikeun ngungkabkeun rasa asih, romantika sarta sagala
> ketulusan, ieu téh Poé Valentine...". Tapi Sari,
> salah saurang baturna nanya ka Desy kalayan
> pinuh keheranan, "Naha harti Valentine?" Desy
> némbalan, "Hartina nyaéta asih dina basa latin
>..!" Sari seuri ngadéngé jawaban kasebut, "Naha
> manéh ngarayakeun hiji hal anu henteu manéh mengerti
> hartina? Tahukah manéh yén Valentine nyaéta saurang
> pendeta Nashrani anu hirup dina abad ka 3 M?" Kecap
> Sari bernada prihatin ka kaayaan sawaréh putri
> muslimah anu gampang nuturkeun naon waé anu nepi ka
> ka maranéhanana tanpa mikir panjang.
>
> SAJARAH POÉ VALENTINE
> Sari nuluykeun: "Ensiklopedia Katolik nyebutkeun
> tilu vérsi ngeunaan Valentine, tapi vérsi kaceluk
> nyaéta carita Pendeta St.Valentine anu hirup di ahir
> abad ka 3 M di jaman Raja Romawi Claudius II. Dina
> tanggal 14 Pebruari 270 M Claudius II menghukum mati
> St.Valentine anu geus menentang sawatara
> paréntahna."
> "Claudius II nempo St.Valentine ngajak manusa
> ka ageman nashrani tuluy manéhna maréntahkeun pikeun
> néwakna. Dina vérsi kadua, Claudius II melong
> para bujangan leuwih tabah dina berperang batan
> maranéhanana anu geus nikah anu saprak mimitina nampik
> pikeun indit berperang. Mangka manéhna ngaluarkeun paréntah
> anu ngahulag pernikahan. Tapi St.Valentine
> menentang paréntah ieu sarta terus ngayakeun pernikahan
> di gereja kalayan rerencepan nepi ka pamustunganana
> dipikanyaho tuluy dipenjarakan. Dina panjara manéhna
> berkenalan kalayan putri saurang nu ngajaga panjara anu
> terserang panyakit. Manéhna mengobatinya nepi ka sembuh sarta
> murag asih pikeun manéhna. Saméméh dihukum mati, manéhna
> ngirim hiji kartu anu bertuliskan "Ti anu
> tulus asihna, Valentine." Hal éta lumangsung sanggeus
> anak kasebut memeluk ageman nashrani babarengan 46
> barayana."
>
> Tuluy Sari: "Vérsi katilu nyebutkeun sabot ageman
> nashrani sumebar di Éropa, di salah sahiji désa
> aya hiji talari Romawi anu metot perhatian
> para pendeta. Dina talari éta para nonoman désa
> sok ngariung saban pertengahan bulan Pebruari.
> Maranéhanana nulis ngaran-ngaran gadis désa sarta nyimpenna
> di jero hiji kotak, tuluy saban nonoman nyokot
> salah sahiji ngaran ti kotak kasebut, sarta gadis anu
> ngaranna kaluar baris jadi kabogohna sapanjang
> warsih. Manéhna ogé ngirimkeun hiji kartu anu
> bertuliskan "kalayan ngaran pangéran Ibu, kuring kirimkan
> ka anjeun kartu ieu."
>
> Sambung Sari: "Alatan héséna ngaleungitkeun talari
> Romawi ieu, para pendeta megatkeun ngaganti kalimah
> "kalayan ngaran pangéran Ibu" kalayan kalimah "kalayan ngaran
> Pendeta Valentine" ku kituna bisa mengikat para nonoman
> kasebut jeung ageman Nashrani."
>
> "Vérsi séjén ngomong St.Valentine ditanya ngeunaan
> Atharid, pangéran perdagangan, kefasihan, makar sarta
> pencurian, sarta Jupiter, pangéran urang Romawi anu
> pangbadagna. Mangka manéhna némbalan pangéran-pangéran kasebut
> jieunan manusa sarta bahwasanya pangéran anu saéstuna
> nyaéta Isa Al Masih," papar Sari, "Maha Luhur Alloh
> ti naon anu disebutkeun ku jalma-jalma anu dzalim
> kasebut."
>
> "Komo ayeuna medar kartu-kartu perayaan
> kaagamaan ieu jeung gambar anak leutik jeung dua
> jangjang hiber mengitari gambar haté bari mengarahkan
> anak panah ka arah haté anu sabenerna mangrupa
> lambang pangéran asih pikeun jalma-jalma Romawi!!!"
> Kitu Sari mungkas nasihatnya.
>
> # HUKUM NGARAYAKEUN POÉ VALENTINE #
> Ayeuna loba ABG muslimah anu kakeunaan panyakit
> ikut-ikutan sarta mengekor dina budaya Kulon atawa
> nashrani alatan pangaruh TV sarta média massa séjénna.
> Kaasup ogé dina hal ieu perayaan Poé Valentine,
> anu dina dasarna nyaéta mengenang balik pendeta
> St.Valentine. Kahayang pikeun ikut-ikutan memang aya
> dina diri manusa, tapi hal kasebut jadi
> tercela dina Islam lamun jelema anu dituturkeun béda
> jeung urang ti sisi kayakinan sarta pamikiranana.
>
> Sumawona lamun nuturkeun dina perkara akidah, ibadah,
> syi'ar sarta kabiasaan. Padahal Rosul geus ngahulag
> pikeun nuturkeun tata cara peribadatan sajaba Islam:
> "Sing saha meniru hiji kaum, mangka manéhna kaasup ti
> kaum kasebut." (HR. At-tirmidzi). Lamun dina
> ngarayakeunana boga maksud pikeun mengenang balik
> Valentine mangka henteu disangsikan deui yén manéhna geus
> kafir, sedengkeun lamun manéhna henteu boga maksud kitu mangka manéhna
> geus ngalakonan hiji kemungkaran anu badag. Ibnul
> Qayyim ngomong, "Méré salamet luhur acara ritual
> jelema kafir anu husus pikeun maranéhanana, geus disepakati
> yén gawéna kasebut haram. Semisal méré
> salamet luhur poé raya sarta puasa maranéhanana, kalayan
> ngedalkeun, "Salamet poé raya!" sarta sacontona. Pikeun
> anu ngedalkeunana, lamun ogé henteu nepi ka dina
> kekafiran, sahenteuna éta mangrupa gawéna haram.
> Hartosna manéhna geus méré salamet luhur gawéna maranéhanana
> anu menyembah salib. Komo gawéna kasebut leuwih
> badag dosana di sisi Alloh sarta leuwih dimurkai ti
> dina méré salamet luhur gawéna inum khamar atawa
> maéhan. Loba jelema anu kurang mengerti ageman
> tikusruk dina hiji gawéna tanpa nyadar
> goréngna gawéna kasebut.
>
> Kawas jelema anu méré salamet ka batur
> luhur gawéna maksiat, bid'ah atawa kekufuran mangka manéhna
> geus nyiapkeun diri pikeun meunangkeun kaambek sarta
> kemurkaan Alloh." Lebu Waqid radhiyallah 'anhu
> meriwayatkan: Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam
> waktu kaluar nuju perang Khaibar, anjeunna ngaliwatan
> hiji tangkal milik jalma-jalma musyrik, anu disebut
> jeung Dzaatu Anwaath, biasana maranéhanana ngagantungkeun
> pakarang-pakarang maranéhanana di tangkal kasebut. Para sahabat
> Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam ngomong,
> "Wahai Rasulullah, buatkan pikeun kami Dzaatu Anwaath,
> sakumaha maranéhanana miboga Dzaatu Anwaath." Mangka
> Rasulullah n bersabda, "Maha Suci Alloh, ieu kawas
> anu diucapkan kaum Nabi Musa, 'Buatkan pikeun kami
> pangéran sakumaha maranéhanana miboga pangéran-pangéran.' Demi
> Dzat anu jiwa kuring di tangan-nya, éstuning maranéh baris
> nuturkeun kabiasaan jalma-jalma anu aya saméméh
> maranéh." (HR. At-tirmidzi, manéhna ngomong, hasan shahih).
>
> Nyaéta wajib pikeun saban jelema anu ngedalkeun dua
> kalimah syahadat pikeun ngalaksanakeun wala' sarta bara' (
> loyalitas ka muslimin sarta berlepas diri ti
> golongan kafir) anu mangrupa dasar akidah anu
> dicekel ku para salaf shalih. Nyaéta mitresna
> jalma-jalma mu'min sarta membenci jalma-jalma kafir,
> memusuhi sarta menyelisihi maranéhanana. Sarta nyaho
> yén dangong kawas ieu di jerona aya
> kemaslahatan anu henteu terhingga, sabalikna gaya
> hirup anu nyarupaan jelema kafir malahan ngandung
> karuksakan anu leuwih
> loba.
>
> Séjén ti éta, mengekornya kaum muslimin ka gaya
> hirup maranéhanana baris nyieun maranéhanana gumbira, deui ogé,
> nyarupaan kaum kafir bisa ngababarkeun katresna sarta
> keterikatan haté. Alloh Subhanahu wa Ta'ala geus
> berfirman, anu hartina:
> "Hai jalma-jalma anu beriman, ulah manéh
> nyokot jalma-jalma yahudi sarta Nasrani jadi
> pamingpin-pamingpin(mu); sebahagian maranéhanana nyaéta
> pamingpin pikeun sebahagian anu séjén. Sing saha di
> antara manéh nyokot maranéhanana jadi pamingpin, mangka
> saéstuna jelema éta kaasup golongan maranéhanana.
> Saéstuna Alloh henteu méré petunjuk ka
> jalma-jalma anu zalim." (Al-maidah:51)
>
> "Manéh moal mendapati hiji hal kaum anu beriman
> ka Alloh sarta poé ahérat, silih berkasih nyaah
> kalayan jalma-jalma anu menentang Alloh sarta
> Rasul-nya." (Al-mujadilah: 22)
>
> "Sarta ulah belas watir ka kadua pezina
> kasebut nyegah manéh pikeun (ngajalankeun) ageman
> Alloh, lamun manéh beriman ka Alloh, sarta poé
> akherat." (An-nur: 2)
>
> Di antara akibat goréng nyarupaan maranéhanana nyaéta; milu
> mempopulerkan ritual-ritual maranéhanana ku kituna
> terhapuslah As-sunnah. Euweuh hiji bid'ah ogé anu
> dihidupkan kajaba waktu éta aya hiji sunnah anu
> ditinggalkeun. Akibat goréng séjénna, yén kalayan
> nuturkeun maranéhanana hartosna memperbanyak jumlah maranéhanana,
> ngarojong sarta nuturkeun ageman maranéhanana, padahal saurang
> muslim dina saban raka'at solatna maca,
> "Tunjukilah kami jalan anu lempeng, (nyaéta) jalan jelema
> jelema anu geus Engkau anugerahkan nikmat ka
> maranéhanana; lain (jalan) maranéhanana anu dimurkai sarta lain
> (ogé jalan) maranéhanana anu sesat." (Al-fatihah:6-7)
>
> Kumaha bisa manéhna memohon ka Alloh ambéh
> ditembrakkeun pikeun manéhna jalan jalma-jalma anu mukmin
> sarta dijauhkan tina jalan golongan maranéhanana anu sesat
> sarta dimurkai, tapi manéhna sorangan kalahka menempuh jalan
> sesat éta kalayan sukarela.
>
> Aya saurang gadis ngomong, yén manéhna henteu nuturkeun
> kayakinan maranéhanana, ngan waé poé Valentine kasebut
> sacara husus méré harti asih sarta resep citanya
> ka jalma-jalma anu miélingna. Ieu téh
> hiji kelalaian, padahal sakali deui perayaan ieu
> nyaéta ti ritual ageman séjén! Kado anu dibikeun
> minangka babasan asih nyaéta hiji hal anu alus, tapi
> lamun dikaitkeun kalayan pesta-pesta kristiani sarta
> talari-talari Kulon, baris ngabalukarkeun terobsesi
> ku budaya sarta gaya hirup maranéhanana. Ngayakeun pesta
> dina poé kasebut lain hiji hal anu sepele, tapi
> leuwih mencerminkan pengadopsian peunteun-peunteun Kulon anu
> henteu melong watesan normatif dina pergaulan
> antara lalaki sarta wanoja ku kituna urang tempo struktur
> sosial maranéhanana jadi porak-poranda.
>
> Alhamdulillah, urang miboga gaganti anu laér
> leuwih alus ti sakabéh éta, ku kituna urang henteu perlu
> meniru sarta nyarupaan maranéhanana. Di antarana, yén
> dina tetempoan urang, saurang ibu miboga kalungguhan
> anu agung, urang bisa mempersembahkan éta pikeun manéhna
> ti wayah ka wayah, kitu ogé pikeun ayah,
> baraya, salaki.dst, tapi hal éta henteu urang pigawé
> husus dina waktu anu dirayakan ku jalma-jalma
> kafir.
>
> Muga Alloh sok ngajadikeun hirup urang pinuh
> jeung katresna sarta kaasih nyaah anu tulus, anu
> jadi jembatan pikeun asup ka dina Surga anu
> hamparannya salega Wiati sarta bumi anu disadiakeun
> pikeun jalma-jalma anu bertakwa. Muga Alloh
> ngajadikeun urang kaasup dina golongan jalma-jalma
> anu disebutkeun:
> "Kecintaan-ku nyaéta pikeun maranéhanana anu silih mitresna
> alatan Kuring, anu silih ngadatangan alatan Kuring sarta
> anu silih ngorbankeun alatan Kuring." (Al-hadits).
>
> # FATWA AJENGAN:#
> Patarosan:
> Dina ahir-ahir ieu ieu geus sumebar sarta membudaya
> perayaan poé Valentine -utamana di golongan pelajar
> putri, padahal manéhna mangrupa salah sahiji ti sakitu
> macem poé raya kaum Nasrani. Biasana pakéan anu
> dikenakan boga warna beureum pepek kalayan sapatu, sarta
> maranéhanana silih tukeur mawar beureum. Kumaha hukum
> ngarayakeun poé Valentine ieu, sarta naon ogé bongbolongan sarta
> anjuran anjeun ka kaum muslimin. Muga Alloh sok
> miara sarta nangtayungan anjeun.
>
> Jawab:
> Assalamu 'alaikum wr. wb.Ngarayakeun poé valentine éta
> henteu kaci, alatan:
> Kahiji: manéhna mangrupa poé raya bid'ah anu euweuh
> dasar hukumna di jero syari'at Islam.
> Kadua: manéhna bisa ngabalukarkeun haté riweuh jeung perkara
> perkara rendahan kawas ieu anu pohara teu saluyu
> kalayan petunjuk para salaf shalih (pendahulu urang) -
> muga Alloh meridhai maranéhanana. Mangka henteu halal
> ngalakonan ritual poé raya, alus dina wangun
> balakécrakan, inum-inum, berpakaian, silih tukeur
> kado atawa séjénna. Hadéna saban muslim ngarasa
> reueus jeung agamana, henteu jadi jelema anu henteu
> miboga cecekelan sarta ikut-ikutan.
>
> Muga Alloh nangtayungan kaum muslimin ti sagala
> fitnah (ujian hirup), anu kasampak atawa anu
> demit sarta muga ngawengku urang kabéh kalayan
> bimbingan-nya.
>
> * Dipersilahkan sarta Dianjurkan pikeun memperbanyak sarta
> nyebarkeun Informasi Buletin ieu ka sakumna Umat
> Islam.

No comments:

Post a Comment